Ondernemers kunnen nog meedenken
Op 17 juni stelt de gemeenteraad van Nijmegen het nieuwe coalitieakkoord vast en wordt het nieuwe college van burgemeester en wethouders benoemd. Daarmee wordt de koers bepaald voor de komende vier jaar. Voor ondernemers op TPN-West zijn daarbij vooral de onderwerpen bereikbaarheid, parkeren, economische ontwikkeling en netcongestie van groot belang. Deze nieuwe plannen bieden nog ruimte voor invloed vanuit het bedrijfsleven.
De gemeente werkt de komende periode aan de verdere uitwerking van haar mobiliteitsbeleid. Daarbij wordt gekeken naar een autoluwere binnenstad, de bereikbaarheid van bedrijven, bevoorradingsroutes, parkeermogelijkheden voor bezoekers en medewerkers en de gevolgen van de uitbreiding van betaald parkeren. Dit zijn ontwikkelingen die niet alleen ondernemers in de binnenstad raken, maar ook bedrijven op ons industrieterrein die afhankelijk zijn van een goed bereikbare stad.
Overvol elektriciteitsnet
Daarnaast staat de problematiek van het overvolle elektriciteitsnet hoog op de politieke agenda. De gemeente noemt netcongestie zelfs één van de grootste bedreigingen voor de economische ontwikkeling van Nijmegen. Een herkenbaar probleem voor veel ondernemers die willen verduurzamen, uitbreiden of elektrificeren.
Invloed uitoefenen
Het belangrijke nieuws is dat veel van deze plannen nog verder moeten worden uitgewerkt. Juist nu kunnen ondernemers hun stem laten horen en invloed uitoefenen op de keuzes die de komende jaren worden gemaakt. Wachten totdat besluiten definitief zijn, betekent vaak dat de mogelijkheden om bij te sturen beperkt zijn.
Wilt u weten welke ontwikkelingen eraan komen, welke wethouders verantwoordelijk worden voor de verschillende dossiers en op welke momenten u nog invloed kunt uitoefenen? Lees dan de nieuwste editie van de Lokale Lobby via onderstaande link.
TPN-West blijft deze ontwikkelingen volgen en zich inzetten voor een goed bereikbaar, economisch sterk en toekomstbestendig ondernemersklimaat.